З 6 по 10 листопада 2023 року у місті Глівіце (Польща) відбувся міжнародний навчальний візит партнерів проєкту Erasmus+ ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2 «PROMENT» за напрямом «Розвиток потенціалу вищої освіти». Візит проходив в одному з Сілезькій політехніці (Politechnika Śląska). В зустрічі взяли участь представники 7 університетів-партнерів із 3 країн: Італія, Грузія та Україна.
Сілезька політехніка – один з провідних технічних університетів Європи, де навчається понад 17 000 студентів. Це потужний освітній та науковий центр, що активно реалізує проєктно-орієнтоване навчання як елемент стратегії навчання через дослідження.
Під час візиту учасники ознайомилися з особливостями навчання, яке базується на розв'язанні реальних галузевих проблем та включає роботу студентів у командах. Проєктно-орієнтоване навчання в Сілезькій політехніці характеризується міждисциплінарністю, практикою на підприємствах та командною роботою. Кожен семестр завершується дослідницьким проєктом та публічною презентацією результатів.
Університет також активно реалізує третю місію, надаючи комплексну підтримку місцевим громадам та органам місцевого самоврядування. Крім того, в межах проєкту було ознайомлено з особливостями менторської програми та організацією офісу кар'єри для студентів, основна мета яких – надання підтримки та ресурсів для розвитку кар'єри студентів та їхнього працевлаштування після завершення навчання.
Другий день візиту був присвячений тьюторству. Було проведено зустріч з акредитованим тьютором, Ph.D., Eng. Marcin Landrat, під час якої ознайомилися з основними методами навчання, цілями та вимогами до тьютора.
У третій день голова студентської організації Igor Ochojski презентував діяльність організації, що опікується студентами по обміну в Сілезькій політехніці. Модель «студент-студенту» є важливою складовою тьюторства та менторства, особливо для студентів по обміну. Було розглянуто питання про залучення студентів на програми обміну, їхню адаптацію до місцевих умов та ефективні методи підтримки.
Професор Anna Chrobok розповіла про менторські програми, започатковані університетом у середній школі. Професор Aleksandra Buczynska-Ziembinska поділилася інструментами популяризації науки та вищої освіти, таких як ніч науки, наукові ігри, дисертація за три хвилини та інші заходи.
Четвертий день був присвячений міждисциплінарному проєктному навчанню (PBL), яке передбачає розв'язання студентами реальних проблем, співпрацюючи з представниками різних галузей знань. Основна ідея полягає в об'єднанні студентів різних спеціальностей для досягнення конкретних цілей.
Сілезька політехніка пропонує студентам першого року навчання можливості для стажування, дуальної освіти, практики та проектного навчання. Студенти мають можливість здобувати практичні навички, спілкуватися з висококваліфікованими фахівцями та розширювати свої знання.
Останній день візиту розпочався з підведення підсумків та обговорення подальшої траєкторії розвитку проєкту в партнерських університетах. Під час командної роботи учасники обмінялися ідеями, досвідом та визначили вектор об'єднання зусиль для реалізації спільного проєкту.
Під час Міжнародного навчального візиту було проведено ряд важливих зустрічей, презентацій та обговорень, які значно сприяли розвитку проєкту PROMENT. Ці заходи також посилили співпрацю між університетами-партнерами у таких напрямках, як створення основних навчальних схем і наставництва, формування центрів T&M, розробка навчальних матеріалів та інструментів, а також підготовка викладачів, студентів і бізнес-наставників.