Удосконалення технологічних схем транспорту при розробці родовищ корисних копалин відкритим способом на основі використання канатних нагрунтових доріг
Автор проекту: Національний гірничий університет, кафедра транспортних систем і технологій, Дніпропетровськ (Україна)
Мета проекту. Розробка та обґрунтування параметрів технологічних схем застосування канатних нагрунтових доріг при розробці при розробці родовищ корисних копалин відкритим способом.
Загальна інформація про проект. У світовій практиці розробки родовищ відкритим способом найбільш енергоємним, трудомістким дорогим технологічним процесом є транспортування гірничої маси кар'єрним транспортом, частка якого досягає 50-70% всіх експлуатаційних витрат на ведення гірничих робіт.
Серед усіх видів кар'єрного транспорту особливе місце займає автомобільний транспорт, який забезпечує транспортування близько 80% гірської маси на кар'єрах гірничодобувних підприємств світу При цьому автотранспорт є найбільш енергоємним, дорогим і шкідливим для навколишнього середовища видом транспорту.
На сучасному етапі розвитку відкритих гірничих робіт з умовами експлуатації кар'єрного транспорту, що постійно ускладнюються, досить актуальним є розробка нових технологічних рішень для вдосконалення транспортних систем щебеневих кар'єрів в напрямку підвищення енергетичної та економічної ефективності при зниженні кількості викидів шкідливих речовин з відпрацьованими газами в атмосферу, що в свою чергу може бути досягнуто за рахунок скорочення відстані транспортування автосамоскидами при застосуванні канатних нагрунтових доріг.