Встановлення закономірностей передачі потужності по гілках двопотокових гідрооб'ємно-механічних трансмісій
Автор проекту. Національний гірничий університет, кафедра управління на транспорті, Дніпропетровськ (Україна)
Мета. Встановити взаємозв'язок кругового передавального числа замкнутого контуру з характером зміни потоків потужності в гідрооб'ємно-механічних трансмісіях, і закономірності в характері зміни циркуляційних і безциркуляційних режимах роботи у всьому діапазоні робочих режимів гідрооб'ємно-механічних коробок передач.
Загальна інформація про проект. Результатами дослідження є взаємозв'язки характеру зміни циркулюючих в двохпотокових безступінчатих гідрооб'ємно-механічних трансмісіях (ГОМТ) потужностей з втратами в гідрооб'ємних передачах і їх ККД, закономірності в характері зміни циркуляційних і безциркуляційних режимах у всьому робочому діапазоні гідрооб'ємно-механічних коробок передач, що надалі дозволить встановити взаємозв'язок кругового передавального відношення замкнутого контуру двопотокових гідрооб'ємно-механічних коробок передач з параметром регулювання гідрооб'ємних передач у випадках планетарного механізму на виході і на вході. Це необхідно для обґрунтування структурної та кінематичної схем трансмісій дізелевозу.
Дослідження розподілу циркулюючих, в двохпотокових безступінчатих ГОМТ, потужностей з втратами в гідрооб'ємних передачах і їх ККД, аналіз і встановлення взаємозв'язків у розподілі енергії по гілках двопотокових ГОМТ в процесі їх роботи у складі транспортних засобів і суворий доказ леми про наявність або відсутність циркуляції потужності в двохпотокових гідрооб'ємно-механічних коробках передач (ГОМ КП) - основа наукового обґрунтування методології аналізу безступінчатих ГОМТ у всіх можливих режимах роботи як на тягових, так і на транспортних швидкісних діапазонах будь-яких транспортних засобів, зокрема шахтних дизелевозів.
Практична значимість полягає у використанні закономірностей формування та передачі потоків потужності в елементах трансмісії для обґрунтування типу трансмісії, що забезпечує необхіднетягове зусилля і безступінчате регулювання швидкості руху дізелевозу в заданому діапазоні при роботі дизельного двигуна з постійною частотою обертання коленвалу, що забезпечує мінімальні викиди і споживання палива. Розподіл потоків накладає значне обмеження на структуру і кінематичну схему двухпотокової безступінчатої трансмісії, яка для будь-якого необоротного варіатора повинна допускати тільки паралельні потоки потужності від двигуна до ведучих коліс тягово-транспортної машини.